A lovely week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van ilona berg - WaarBenJij.nu A lovely week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van ilona berg - WaarBenJij.nu

A lovely week

Door: ilonaberg

Blijf op de hoogte en volg ilona

03 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Maandag 26 maart 2012.

Ik wilde vroeg opstaan om mijn essay af te maken maar mijn motivatie was ver te zoeken dus ik ben in bed gebleven tot half 11. Toen heb ik heerlijk gedoucht, mijn afwas gedaan, even gechat met mijn ouders op facebook en ontbeten. Toen was het alweer tijd om richting de duikschool te gaan. Ik had mijn gewonnen prijs ingeleverd en kon vandaag de introductieduik komen doen. Ik vond het allemaal wel een beetje spannend. Daar aangekomen had ik mij gemeld bij de balie waar ze mij hielpen voor de spullen die ik allemaal aan moest. Ik was vrij vroeg dus had nog 10 minuten om snel even naar de w.c. te gaan en een sigaretje te roken. Om half 2 begon de uitleg en om 2 uur lagen we al in het water. De spullen die ik allemaal aan moest waren wel zwaar. Ook had ik extra gewichten om mijn middel om te kunnen zinken aangezien ik niet zo zwaar was volgens de instructeur. Eenmaal in het water moesten we wat oefeningen doen. Je moest onderwater je mond stuk uit je mond halen, blijven uitademen en het dan weer in je mond doen, je tong in het lucht gaat steken en dan hard blazen om het water eruit te halen. Gelukkig ging dit bij mij goed. Bij iemand anders helaas niet en die kreeg een lading water naar binnen. Ook hadden we een oefening met onze duikbril. We moesten onderwater de boven kant een stukje losmaken zodat er water in je duikbril kwam. Vervolgens moest je dan omhoog kijken en alleen met je wijsvinger en middelvinger op de bovenkant van je duikbril drukken zodat het water er aan de onderkant weer uit kon. Een raar idee maar het werkte wel. Aangezien ik lenzen in had moest ik dit met mijn ogen dicht doen, maar het lukte! Toen waren we klaar om te gaan duiken en zijn we wat dieper gaan zwemmen. Ieder had een partner en daar moest je in de buurt bij blijven terwijl je onderwater was. We gingen in een kringetje naar beneden waarbij je de rechter hand op de schouder van de persoon rechts moest doen. Ik liet deze al vrij snel los en de instructeur kwam toen naar mij toe om mijn hand weer op de schouder te leggen van de persoon rechts onder mij. Ik was zo onder de indruk van de mooie vissen en het koraal dat ik de persoon weer vrij snel losliet en ditmaal vond de instructeur het niet erg en liet mij gaan. We waren zo’n 16 meter diep! Het was ongelofelijk mooi! En we hebben zo’n 30 minuten gedoken. Ik heb veel mooie vissen en koraal gezien. Ook lag er een stuk van een gezonken bootje op de bodem waar we omheen gezwommen zijn. Het duiken ging er goed en ik had geen last van mijn ademhaling. Ik ben zo blij dat ik dit gedaan heb en ik ben dan ook van plan om mijn duik brevet te gaan halen. Toen ik thuis kwam was Suus thuis en toen heb ik mijn leuke duikverhaal verteld. Ze vond het echt super en is hopelijk nu ook minder bang wanneer zij gaat duiken.
De avond was lekker rustig en heb ik in mijn thuis bioscoop een film gekeken.

Dinsdag 27 maart 2012.
Ik had mijn wekker vroeg gezet om mijn essay af te maken maar ik werd gek van mijn hoofd en heb toen besloten om naar de dokter te gaan. Anne was zo lief om met mij mee te gaan en toen zat ik daar in de wachtkamer. Het is hier wel anders dan in Nederland. Je trekt een nummertje zoals je bij de slager ook kunt doen. Na 10 minuten was ik aan de beurt en ik ben nog geen 5 minuten binnen geweest. Ik heb een infectie op mijn hoofdhuid en heb speciale shampoo mee gekregen. Het is eigenlijk gewoon een infectie en ik krijg de griep niet, nee bij mij zet de ziekte zich uit via mijn hoofd. is weer eens wat anders....Het consult kost hier 40 gulden, en de shampoo 40, en de lekkere lotion voor mijn hoofdhuid 35 dus was even binnen een halfuur 110 gulden lichter! Daarna ben ik door gereden met Anne richting de DA omdat ze speciale olie wilde om bruiner te worden en toen nog even boodschappen gedaan bij de AH. Ze hebben de verse groente in de aanbieding omdat ze zoveel jaar bestaan. Hierdoor kost de lekkere salade die ik in Nederland altijd eet veel goedkoper. Om mij vanavond maar even te verwennen heb ik die gekocht om te eten. Toen ik eenmaal weer thuis was was het al half 1 en moest ik nog ontbijten. Ik had snel 2 boterhammen gegeten, nog even gekletst met Suus en ben toen richting stage gegaan. Daar aangekomen stonden de 4 tafels al klaar en ik dacht dat Tante Popi dit gedaan had. Maar toen ik naar binnen ging zag ik Tante Emma en zij vertelden mij dat Popi per direct gestopt was. Ik vind dit best jammer en eigenlijk helemaal niet kunnen! De dag verliep goed en er was gelukkig geen agressiviteit te bekennen. Ik vind dit tot nu toe erg positief en hoop dat het blijft werken. De kinderen snappen gedeeld door sommen nog niet zo goed. Als ik het dan anders neer zet zoals : 4 x … = 16 dan snappen ze het wel. Maar 16 : 4 = … dat snappen ze gewoon niet. Rond 4 uur waren we klaar en was het tijd om te gaan spelen. Tante Carolein vroeg nog aan mij of ik al activiteiten had verzonnen voor dat uurtje maar daar ben ik nog niet aan toegekomen omdat ik eerst met Emma aan het plan heb gewerkt voor de tijden van 13:00 tot 15:00. Het was inmiddels weer tijd om naar huis te gaan en ik was rond 6 uur weer thuis. Ik had vanavond de lekker salade gegeten die ik had gekocht bij de AH. Ik was voor het slapen gaan nog wezen douche om de shampoo te gebruiken van de apotheek, gelukkig rook hij lekker. Toen mijn haar bijna droog was had ik de lotion om mijn hoofdhuid gesmeerd. Ik ging door een hel van pijn. Je moet je voorstellen dat het eerste laagje huid van mijn hoofdhuid af is en er zit een beetje alcohol in die lotion dus ik ging door een hel! Ik heb niet zo snel pijn, maar dit was niet normaal! Ik had toen maar de ibuprofen genomen die ik van mijn verstandkiezen nog had voor de pijn en ben toen gaan slapen.

Woensdag 28 maart 2012.
Vandaag was mijn plan om vroeg op te staan maar het was helaas weer niet gelukt. Uiteindelijk zat ik rond half 11 aan mijn essay en ik moet zeggen dat het einde nu wel bijna inzicht is. Ik heb voor stage eigenlijk niet veel bijzonders gedaan. Om 1 uur ben ik weer richting stage gereden en stonden de 4 tafels niet klaar. Dit kwam omdat Emma haar dochter was gekomen dus ze heeft nu even andere dingen aan haar hoofd, wat ik erg begrijp. (wat leuk is om te weten, die dochter woont 5 minuten bij mij in Amstelveen vandaan) Ik had de sleutels van het hok en heb wat kinderen geroepen om de tafels eruit te halen. Ze luisterden goed en deden dit in 1x. Toen heb ik de spulletjes op tafel gezet en zijn de kinderen gezellig gaan spelen. Het ging erg goed en ook vandaag hebben ze zich goed gedragen zonder agressief gedrag. Het programma begon rond 3 uur en ik heb weer geholpen bij de rode groep omdat ik vind dat Tante Ifna nog wel wat hulp kan begrijpen. De dag ging snel voorbij en voor ik het wist zat ik weer in de auto naar huis. Ik ben toen met Lianne en Kelly mee uiteten geweest bij Mambo. Eerst wilden ik niet maar ben uiteindelijk toch gegaan omdat het binnenkort sluit en ik er toch nog een keer geweest wilde zijn. Het eten met elkaar was gezellig. Ik heb carpaccio genomen aangezien ik de hoofdgerechten te duur vind voor wat ik krijg. We hadden als toetje een 3 persoons verrassing gekozen. Er zat een lekker chocolade taartje op en lekker ijs met verschillende soorten mousse. Rond 9 uur waren we terug en ben toen nog even in Miles gaan zitten om afscheid te nemen van Bas want die gaat voor 2 weken naar Nederland. Ik wilde het niet te laat maken en ben om half 11 naar huis gegaan om te gaan douche en de lotion te gebruiken die ik heb gekregen van de dokter. Gelukkig brandde het niet zo erg als gisteren en voelt mijn hoofdhuid al wat beter.

Donderdag 29 maart 2012.
Vanochtend om 9 uur opgestaan om mijn Essay verder af te maken. Rond kwart voor 10 ben ik met Suus en Kelly langs het postkantoor gegaan om zelf wat kaartjes op de bus te doen en Kelly wilde een pakje ophalen..
Voordat ik naar stage ging nog even met Anne langs Wereldstage geweest om ons aan te melden voor de trip van zondag. Deze is helaas vol en daar gaat ons mooie plan. De vraag is nu wat voor leuks gaan we zondag dan doen?! We baalde hier ontzettend van en ik moest richting stage. Anne is in de tussentijd is leuks gaan opzoeken.
Toen ik op stage aankwam zaten de kinderen alweer lief te spelen en hoefde ik weinig te doen. Ook vandaag vloog de tijd voorbij. Tijdens de lunch wilde ik sap halen maar die was er niet vandaag omdat de kinderen straf hadden gekregen. Dit was maandag gebeurd toen ik niet aanwezig was vanwege het duiken. Iemand had een tas van Kevin (een kind) in de vuilnisbak gegooid en niemand wilde zeggen wie het gedaan had. Hierdoor heeft de hele groep straf en krijgen ze tot volgende week woensdag geen sap meer bij de lunch. Ik vind dit terecht en helaas heeft de dader zich niet gemeldt dus leidt iedereen hieronder.
Toen ik thuis was had ik het goede nieuws dat ik ook vanaf volgende week woensdag 10 dagen vrij ben vanwege goede vrijdag en Pasen. Dat is mijn kans om mijn duik bruvet te halen.
Na het eten bij Miles gaan zitten om even de routebeschrijving te downloaden voor de route morgen naar Supervisie en om een film te downloaden. Terwijl ik bij Miles zat belde Tessa, het was echt supergaaf om haar stem te horen!
Na een kort gesprek omdat mijn Nederlandse beltegoed op was werd de verbinding verbroken. Het was kort maar krachten, en super leuk en lief van haar!!

Vrijdag 30 maart 2012.
Mijn wekker ging om kwart voor 8 om Suus en Kelly uit te zwaaien. Ze vetrokken voor een weekend naar Sint Maarten. Eigenlijk wilde ik daarna nog mijn bed in maar ik heb dit niet gedaan aangezien ik ook om 10 uur supervisie had en de route nog even over moest schrijven. Rond half 10 vertrok ik richting supervisie en tot mijn verbazing had ik het snel gevonden. Mijn supervisor is een oudere vrouw die al een tijdje voor studenten van de HU supervisie geeft. Ik had een verslag gemaakt en van te voren naar haar op gestuurd zodat ze kon zien wat ik tot nu toe had gedaan op stage. Ze vertelden mij wat kleine feitjes over de cultuur van Curaçao en koppelde dit aan mijn vragen die ik had opgeschreven in mijn verslag. Het was een leuk gesprek van ongeveer een uur en toen ben ik weer richting huis gegaan. Thuis aangekomen zaten Lianne en Anne gezellig op de kamer van Lianne te lunchen. Ik ben op mijn kamer even een poster wezen maken voor het nieuwe programma dat ik heb opgezet van 13:00 tot 15:00. Toen was het inmiddels alweer tijd om richting stage te gaan. Daar aangekomen waren de kinderen aan het spelen en riepen ze al dat ik eraan kwam. Ze waren enthousiast dat ik er was en ik kreeg dan ook een warm welkom met veel knuffels van de kinderen. Ik heb toen wat tafels buiten gezet met wat speelgoed erop zodat de kinderen iets hadden om mee te spelen. Ze wilde graag de klei hebben maar die heb ik voor vandaag binnen gelaten aangezien het vaak een klieder boel wordt en er vandaag te weinig begeleiders waren om hier op te letten. Emma was iets later dan normaal maar rond 3 uur stond ik dan de krentenbollen in te pakken voor de kinderen. Ze is gesponsord door een supermarkt dus we hadden als drinken vandaag fanta of sprite. Dit is een feest voor de kinderen aangezien ze dit niet thuis krijgen. Na de lunch gingen ze weer het theater stuk oefenen en heb ik toe gekeken en ben ik gaan zitten bij de kinderen die straf hadden gekregen zodat ze hun mond hielden tijdens het oefenen. Ze hadden namelijk de domino stenen over de grond gehaald en omdat de cijfers aangegeven zijn met metaal worden deze warm. Vervolgens hebben ze die bij kinderen op de huid gedaan zodat het brandde. Emma had dit gezien en daarom een hele groep kinderen straf gegeven en aan de kant gezet.
De tijd vloog voorbij en zo was het alweer half 6 toen ik in de auto zat om naar huis te gaan. Thuis aangekomen ben ik even snel in Miles gaan zitten om te internetten en toen ben ik gezellig met Anne uiteten geweest aan het water bij het fort. Wel het fort aan de kan van Punda. Erg mooi is dit! Ik had gekozen voor een plateau met verschillende soorten vissen en kreeg het niet eens op! Rond half 11 waren we pad thuis en we zijn toen lekker naar bed gegaan aangezien we de volgende ochtend vroeg door Punda wilde lopen aangezien er dingen te zien zouden zijn zoals beschildering van de straten. Het was stil in het roze huisje aangezien ik de enigste was die er vannacht sliep. Lianne was bij haar oppas kindje die gekomen is vanuit Nederland en Suus en Kelly zitten in Sint Maarten.

Zaterdag 31 maart 2012.
Vanochtend had ik om half 11 met Anne afgesproken om naar Punda te gaan aangezien daar veel culturele dingen te zien waren . We zagen wel veel tekeningen op de grond en wat standbeelden maar helaas geen beelden gemaakt uit zand. We zijn ook even wat winkels in gedoken en Anne heeft een leuke roze jurk gekocht. Ik heb niks gekocht. Ik zag wel een leuk zwart jurkje maar ik ga die toch niet dragen dus dat is dan zonde van mijn geld. Rond 12 uur was Lianne ook gekomen en zijn we bij De Buren wat gaan lunchen. Zoals gewoonlijk duurde het weer een uur voordat we onze lunch gekregen. Achter ons zat een groep japanners of chinezen, we zagen het verschil niet. Nou dat was een toeristische attractie! Hoe die mensen eten is echt te ranzig voor woorden! Met hun mond open, afgekloven kippen botten leggen ze gewoon op tafel en overal rond hun mond waren etensresten te zien, BAH!
Na de lunch zijn we richting huis gegaan omdat Anne stage moest lopen en ik ging verder met mijn school werk. Lianne was even richting St. Tropez gegaan. Dat is een zwembad bij ons om de hoek. Rond half 5 ben ik even bij Miles gaan zitten zodat ik weer wat frisse lucht kon inademen en nog wat onderzoek kon doen op internet voor mijn Essay. Het plan was dat ik in de avond met Lianne uit eten zou gaan bij Cabana. Dit ging echter niet door omdat Lianne moest oppassen wat ik begreep.Ik heb toen een film geupload en ben toen lekker op mijn bedje deze film gaan kijken. Net toen mijn film was afgelopen kwam Lianne thuis met de mede deling dat mijn auto weg moest aangezien er de volgende dag een festival plaatsvond op ons parkeer terrein. Voor 1 dag mochten de auto’s dan staan op het privé terrein bij de bank. Ik had hem daar maar neergezet zodat ik niet in de problemen kon komen. Toen ben ik maar naar bedje gegaan aangezien Anne en ik om half 10 hadden afgesproken om op pad te gaan om het eiland met elkaar te verkennen.

Zondag 1 april 2012.
Ik werd vanochtend mijn bed uitgebeld door een onbekend nummer. Ik had geen zin om dit op te nemen. 2 seconden later belde Anne met de mededeling dat we mee konden met de trip van Wereldstage wat we graag wilden. We hadden ons hiervoor namelijk afgelopen donderdag willen aanmelden maar helaas zat deze al vol. We moesten dan wel binnen 10 minuten buiten staan. Ik had hier wel zin in dus zei enthousiast tegen Anne ja!. En wonder boven wonder, heb ik alles kunnen doen binnen 10 minuten. Zelfs nog even snel onder de douche gestaan. En daar zaten Anne en ik dan rond kwart over 9 in een jeep met 6 andere studenten die even brak waren als ons aangezien ze naar Goud en Fout waren geweest. We reden richting de vlaktes van Hato waar we stopten bij een grot. Na een korte inleiding bleven er 2 dames beneden aangezien ze niet omhoog wilde klimmen. Je kon kiezen uit 2 routes om de berg op te klimmen, de makkelijke en de moeilijke. Ik koos voor de makkelijke aangezien deze ook aardig stijl was. Normaal gesproken doe je dit met kabels rond je lichaam maar hier gewoon zonder. Je moest je dus erg goed vast houden anders viel je zo naar beneden. Eenmaal boven gingen we een kleine grot in. Anne haakte af en was weer naar beneden gegaan aangezien ze niet van kleine grotten houdt. Ik ging als 2de naar binnen en het was echt super gaaf. Bepaalde stukken waren zo smal dat we moesten kruipen. Eenmaal aan het einde van de grot gekomen moest je weer omhoog klimmen om eruit te komen. Wanneer je dit had gedaan kwam je bovenop de berg en had je een erg mooi uitzicht over de vlaktes van Hato. Hier hebben we met zijn alle even van genoten en zijn toen weer naar beneden geklommen. Erg gevaarlijk allemaal maar wel super gaaf. Toen we weer bij de jeep aankwamen werden we voorzien van een saucijzenbroodje en een lekker glaasje koud water. Na de korte brunch vertrokken we weer maar de chauffeurs hadden even zin om hard te scheuren door het zand waardoor iedereen oranje was geworden van het stof, daar ging mijn witte truitje! Ik kan er achteraf wel om lachen maar op dat moment zat het zand overal! Vanaf daar zijn we richting de natuurlijk jacuzzi gereden. Het is een gat aan de rand van de noordkust. Vanuit de zee wordt er water omhoog gespoten wat een mooi gezicht geeft. Ik ben er niet te dichtbij gaan staan aangezien je dan zeiknat kan worden en ik nog mijn kleren aan had. Hier hebben we een heerlijk stukje water meloen gekregen en toen zijn we naar een stop plek gereden om te kunnen plassen en zodat Anne en ik ons om konden kleden aangezien we onze kleren aanhadden omdat we ons bed uit gebeld waren. De stop plek was bij een oud slaven huisje dat was ingericht tot een museum dus heb hier ook even snel een blik kunnen werpen. Toen zijn we door gereden naar een bos, die Curacao ook heeft hier hebben we heerlijk gepicknickt. Op zijn Hollands broodjes kaas, ham, krentenbollen en appels. Na de picknick was het tijd om de blauwe kamer te bezoeken. Echter was het nog een tochtje erheen. Daar aangekomen moesten we ook nog eens een stuk om laag klimmen over rotsen, en het laatste stuk ook nog een op blote voeten omdat ze vanaf de rost in de zee moest springen. Een heel gebeuren en na pijnlijke voeten lag ik toch echt in de zee. De blauwe kamer is een rots die over de zee hangt waar je in kan. Wanneer je hier eenmaal in bent zit je dus in een grot die helemaal blauw is aan de binnenkant door de zee en de zon licht. Het was erg mooi en we hebben met Anne haar water camera leuke onder water foto’s kunnen maken. Ergens in de blauwe kamer waren ook kreeften van bijna 1 meter lang. Ik ben hier maar uit de buurt gebleven. Ik durfde niet zo want was bang dat ze toch gingen zwemmen en ik kan dan geen kant op :-p Na 2 uur in het water had ik toch een aardig oma huidje en ging ik er weer uit. Dit is echter nog geen makkelijke opgave omdat je weer op de rosten omhoog moet. Dus je trekt je om hoog aan je handen, plaatst dan ergens je blote voeten wat ontzettend pijn doet aangezien de rost lijkt op vulkanisch maan gesteente. Maar al die pijn en energie was de moeite waard. Inmiddels was het alweer half 5 en iedereen was kapot van de leuke intensieve dag dus zijn we maar richting huis gereden met de leuke jeeps waar we rond 6 uur weer aankwamen. Een top dag met heel veel te hebben gezien!
Ik had even snel gedoucht en toen ben ik met Anne richting het vliegveld gereden om Kelly en Suus op te halen van hun vakantie naar Sint Maarten. We hadden even wat gedronken op het vliegveld en de leuke verhalen aangehoord van Kelly en Suus. Toen we thuis aankwamen zijn Anne en ik nog even gaan eten bij Wilhelmina plein voor een hapje en hebben we gezellig gekletst waardoor het weer kwart voor 11 was toen we thuis kwamen.

Maandag 2 april.
even kort recent nieuws. het is hier nu 10 uur., en een half uur geleden zijn er dieven langs geweest. er zaten studenten buiten aan de tafels bij Miles. een groepje jongens van ongeveer 15 jaar hebben een laptop en iphone afgepakt en zijn hard weg rent. (gewoon letterlijk voor je neus weggetrokken) voor mij een teken dat ik nu dus in de kroeg zit en nooit meer buiten ga zitten!!
Daarbij verga ik deze hele dag al van de spierpijn over mijn hele lichaam en hoe komt dat?! ik ben nog nooit zo actief geweest als gisteren. ik heb spieren ontdekt waarvan ik niet eens wist ik dat ik ze had.. hahaha

nou dit was het wel weer even, ik ga een heerlijke lauwe/koude doche nemen voor mijn spieren :-p en om nog even mijn medicijn shampoo te nemen, het gaat opzich wel beter.. maar helemaal genezen is het nog niet.

Ayooo mi dushi's xxx en mis jullie


  • 03 April 2012 - 02:13

    Ilona Berg:

    voor foto's check vanaf woensdag mijn facebook

  • 03 April 2012 - 04:14

    Suz:

    Iloontje, wat een gezellig weekend he? Lekker zonder Kelly en Anne, die lekker aan het chillen waren op Sint Maarten, wat een bofkontjes! ;) Leuk bloggie weer!! x

  • 03 April 2012 - 04:40

    :

    mega lang en super leuk verslag!

    xx

  • 03 April 2012 - 13:23

    Jopie Oorbel:

    Hmmmmmmmmmm! dat is smullen en genieten van je verslagen.
    Groetjes Mamma en Pappa

  • 11 April 2012 - 21:09

    Samantha:

    Ilonaa!! Dat is al weer lang geleden.. ik heb geen fb meer en ook geen whatsapp me blackberry is stuk kut zooi! maar goed dan maar via dit! k heb al je verhaaltjes gelezen en vervelen doe je daar niet he! ppff je bent echt al lang weg gek maarja als je je maar vermaakt toch! Maar goed mssn kunnen we binnekort even bellen is zeker wel weer is tijd! Geniet ervan! X

  • 16 April 2012 - 21:32

    Linda.:

    Net terug uit GC...zo lees ik niks van je en zo ben ik een tijdje zoet:)
    Erg leuk blog trouwens.
    Fijn dat alles goed gaat met je,geniet ervan...Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

ilona

Actief sinds 27 Jan. 2012
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 14108

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 01 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: