de mussen vallen van het dak - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van ilona berg - WaarBenJij.nu de mussen vallen van het dak - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van ilona berg - WaarBenJij.nu

de mussen vallen van het dak

Door: ilonaberg

Blijf op de hoogte en volg ilona

24 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Inmiddels is mijn website af voor mijn actie dag en neem daarom allemaal een kijkje op: www.amigunandicristo.webklik.nl

Inmiddels is mijn vakantie weer voorbij en heb ik heerlijk genoten van het te warme weer en de mooie stranden. ik heb in mijn vakantie dan ook niet veel gedaan dan als op het strand liggen en af en toe wat aan school gewerkt. Want dat is iets wat ik niet wil laten liggen hier want het moet toch gebeuren.

Ik weet dat ik niet mag klagen over het weer, maar het is hier toch wel erg warm. ook al doe je niks je zweet je de pleuris.. ik wist niet dat het zo warm kon zijn ergens op deze wereld!!

Op mijn laatste vakantie dag hebben we met een groep de Cristoffel berg beklommen, het was een zware tocht waarbij je soms echt letterlijk langs de afgerond omhoog klom. maar het was het allemaal waard! want boven aangekomen na een uur klimmen hadden we een prachtig uitzicht over heel Curacao! we hebben hier wat mooie foto's gemaakt voor in ons plakboekje.
de weg naar beneden was ook erg vermoeind omdat je boven benen de de klappen opvingen.

maandag begon mijn stage weer en ik liep zo stijf als een plank, spierpijn!!! ik kon mijn armen niet meer normaal omhoog doen en door mijn knieen gaan was helemaal geen mogelijkheid meer. maar alsnog vond ik het de moeite waard voor het uitzicht.

Op stage was het niet zo'n bijzondere week. ik heb mijn plan voor gelegd en de website is dan ook officieel geopend.
Zoals de meeste ook weten is het bijna moederdag en daarom gaan wij nu op vrijdag aan de slag met de kinderen om een mooi moziek stukje te maken.
op dinsdag ben ik met een groep kinderen naar de internationale school van curacao gegaan. hier werkt Emma in de ochtend. ik ging samen met 2 begeleiders en zo'n 20 kinderen in een ouderwetse school bus richting die school omdat er een teken project was. Kinderen van ons werden gekoppeld aan een kind van de internationale school. vervolgens moesten ze tegenover elkaar zitten. er werd een muziek nummer aangezet en de kinderen moesten hun potlood over een groot vel papier laten gaan. daarna werd er een ander nummer aangezet en de kinderen moesten figuren eruit halen zoals een vogel, bloemen, de zon. toen hadden we even pauze en kregen alle kinderen een cupcake. dit is voor onze kinderen onbekend en de blije gezichtjes raakten mijn hart, hoe blij een kind kan zijn met iets kleins! is een wonder!
Na de pauze mochten de kinderen de tekening in kleuren. de tekeningen worden vervolgens verkocht zodat er op meerdere scholen het vak art gegeven kan worden. dit is een erg mooi gebaar van de internationale school die namelijk genoeg geld heeft.

Deze week zit ik helaas weer thuis sinds vandaag. ik heb gisteren en lange dag beleefd met Anne. we zijn eerst weer langs de dokter geweest aangezien de pillen niet aanslaan. vervolgens moest ik bloed laten prikken bij het lab. hier gaat alles nog een beetje ouderwets en moest ik plaats nemen op een stoeltje die aan de muur hing... vervolgens ging het gordijntje dicht.. kreeg ik een riempje om mijn arm en moest ik 2 buisjes bloed afleveren. hiervan krijg ik deze week de uitslag. daarna moest ik de dermatoloog bellen voor een afspraak en gelukkig kon ik hier terecht rond de middag. ervoor ben ik nog even met Anne weze lunchen op haar kamer. aangekomen bij de dermatoloog moesten we wachten in een overhitte kamer! Na een halfuurtje mochten we met een groepje plaats nemen in een andere wachtkamer. gelukkig was hier wel airco. ik was de 3de die aan de beurt was en we kwamen terecht bij een typische dokter zoals je die kent van vroeger. exact wist hij ook niet wat ik had en ik heb een zalf mee gekregen en moet over 2 weken terug komen. het is dus nog steeds even afwachten wat ik heb.
vanochtend ben ik opgestaan met een zwaar ontstoken oog en kon ik dus weer naar de dokter. heb oog druppels mee gekregen en mag morgen weer vrolijk terug komen. het is allemaal even een gedoe en ik baal er erg van!
Vandaag dus even geen stage en even afwachten hoe mijn oog morgen is of ik stage kan gaan lopen.

Allemaal een gedoe maar ik heb er nog steeds vertrouwen in dat het goed gaat komen. Ik kijk uit naar aankomend weekend want dan staat het hele eiland in het teken van Konginnendag en hebben wij hier ook leuke feesten :-)

Liefs, Ayo, xxx


  • 25 April 2012 - 03:42

    :

    Hee Iloon!

    Wat heb je weer een leuke blog geschreven!
    ik zal in mijn volgende blog ook even de site van je stichting zetten, want mensen.... JULLIE MOETEN DONEREN! (moeten is natuurlijk een groot woord, maar Ilona werkt bij een stichting die echt goed werkt doet! )

    XXX tot morgen!

  • 25 April 2012 - 08:31

    Linda:

    Goed bezig Ilona!
    En hopelijk niks ernstigs met je gezondheid,je loop nu wel erg lang te tobben hé?
    Als het een beetje meezit hebben we hier ook eindelijk een beetje redelijk weer met Queensday :)
    Voor de rest is het knudde qua weer hier.
    Ik ga zo even je site bekijken.
    Geniet van al het mooie en doe rustig aan.
    Groetjes...en tot de volgende blog.

  • 26 April 2012 - 07:31

    Marijanne:

    Hoi, natuurlijk gaan wij je steunen. Ik mail wel even volgende week moet nu de bus halen.

  • 30 April 2012 - 14:22

    Jopie Oorbel:

    Hierbij roep ik iedereen op de actiedag van Ilona te sponseren ik heb met eigen ogen gezien met wat voor slechte materialen de mensen daar moeten werken.
    Vergeet niet dat die stichting uitsluitend draait op vrijwilligers met een hele lage subsidie. Ze doen goedwerk houden de kinderen van de straat en ze krijgen bijlessen zelfs eten en drinken. :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

ilona

Actief sinds 27 Jan. 2012
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 14109

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 01 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: