een week vol zonneschijn - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van ilona berg - WaarBenJij.nu een week vol zonneschijn - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van ilona berg - WaarBenJij.nu

een week vol zonneschijn

Door: ilonaberg

Blijf op de hoogte en volg ilona

11 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Dinsdag om de 2 weken is het schoonmaak dag bij ons, en ja hoor daar was het lieve mevrouwtje weer. Suus lag nog heerlijk in dromenland dus die heb ik maar even wakker gemaakt. ik ben er tegenwoordig op voorbereid en zorg dat ik klaar ben voordat zij komt zodat ze mij niet aantreft in mijn mooie pyjama. Toen de schoonmaakster klaar was moest ik inmiddels alweer richting stage. het was echter een andere dag dan normaal aangezien de paasviering eraan kwam en we nog moesten oefenen voor de liedjes en het theaterstuk. In de avond hadden we weer bingooo bij het Miles Jazz cafe. echter vond ik het niet zo bijzonder en was ik een beetje moe dus ben ik na de eerste ronde weer naar huis gegaan.

En daar heb ik achteraf geen spijt van gehad aangezien we rond 8 uur ons bedje uitgedrilt werden door de bouwvakkers. de stoep voor onze deur ging eruit en ik wist niet waar ik het zoeken moest. De herrie was niet normaal, en ik trilde mijn bed gewoon uit! Ik heb Anne toen gebelt en ben met haar de stad ingegaan om weg te zijn van de herrie! Na het winkelen nog even gezellig geluncht bij De Buren en toen weer vertrokken naar stage. Vandaag was er iemand van de kinderbescherming die een presentatie kwam geven. de kinderen hebben aandacht geluisterd en hopelijk ook wat geleerd!
Ik ben na 5 uur nog met Goswin,(een vrijwlliger die ook een groep begeleid) bezig geweest met het afmaken van de boot voor het theaterstuk. rond 7 uur was ik pas thuis, en toen was mijn vakantie begonnen voor 10 dagen!!

De volgende ochtend moest ik vroeg opstaan omdat ik met mijn klasgenoot die nu ook stage loopt op curacao had afgesproken bij De Knip. dit is helemaal op het westen van het eiland een een stukje rijden. nou ja stukje,, zo'n 45 minuten.. Daar aangekomen hebben we besproken hoe we ons praktijkonderzoek gaan aan pakken en heb ik een rondleiding gekregen door landhuis knip waar zij stage loopt. ik heb veel geleerd tijdens de rondleiding over de slaventijd en het bijgeloof van de mensen op Curacao. Begin van de middag was ik alweer thuis en ben ik met suus lekker thuis gebleven aangezien ik rond 4 uur met haar en Anne richting het vliegveld ging om een vriendin van Suus op te halen en Anne haar ouders.

Het is inmiddels vrijdag.. mijn 2 vakantie dag en die heb ik dan ook met de meiden door gebracht op Cas Abou, het mooiste strand! het enige wat ik deze dag heb gedaan is liggen bakken in de zon hihihi

Zaterdagochtend ben ik maar weer richting de dokter gegaan aangezien ik een kale plek op mijn hoofd heb gekregen en ik niet merk dat de lotion en de shampoo werkt. niet schrikken dat je denkt kale plek... nog genoeg haar er omheen zodat je het niet ziet, maar goed is anders. Kelly is met mij mee gegaan wat ik toch wel prettig vond want het was een andere dokter. en ondanks dat ze nederlands zijn is het toch wel spannend. Toen ik klaar was bij de dokter, was ik weer 180 gulden kwijt. ook deze dokter had dezelfde constatering, ik heb een goede infectie opgelopen. ik zit nu aan de medicijnen voor een maand en als het niet werkt na 10 dagen mag ik weer langs komen.... Op dit soort momenten verlang je het liefst naar huis,, je eigen omgeving, je papa,mama en je zus en natuurlijk al mijn lieve vriendjes en vriendinnetjes. Dit gevoel heb ik maar van mij af gezet door gezellig mee te gaan naar het strand en in de avond een filmpje te kijken op mijn bedje. Ook heb ik voor de verandering eens fruit ingeslagen om te zorgen dat mij aan vitamines niets ontbreekt

Op de zondag ochtend hebben we gezellig met het roze huisje een paasontbijt gehouden.. Ik ben nog even met Lianne verse croissants en stokbrood wezen halen bij natuurlijk wie anders de AH :-p.. na een gezellig ontbijtje zijn we vertrokken naar Cabana om voor de verandering weer eens lekker bruin te worden.. ik hoop dat jullie mij straks nog herkennen met mijn blonde haren en zwart lichaam :-p
In de avond ben ik even langs stage gegaan voor de paasviering en heb ik het theaterstuk gezien waar we weken van te voren voor hebben geoefend. het was een leuke en grappige bedoeling.

De rest van de dagen tot vandaag heb ik eigenlijk niks anders gedaan dan op het strand gelegen behalve vandaag!
Vandaag ben ik naar stage geweest in mijn vakantie, omdat het vlieger dag was. de kinderen mochten langs komen om vliegers te maken en later op de dag gingen we met zijn alle richting een groot veld om te vliegeren! een leuke ervaring en ik heb weer genoten van alle blije gezichtjes.

Momenteel ben ik bezig met het opzetten van een actie dag in mei, waarbij ik een website aan het maken ben. deze actie dag staat in het teken van het inzamelen van geld aangezien de stichting leeft van subsidies en altijd wel een extra steuntje in de rug kan gebruiken.. Wanneer de site klaar is zal ik het jullie laten weten.

Ayooo Liefss xx

  • 12 April 2012 - 10:37

    Jacqueline:

    Wat is het toch weer een genot om je verslagen te lezen. Geniet ervan en succes met je stage en je website/project.

  • 13 April 2012 - 17:37

    Lizanne:

    Heerlijk, om lekker even je verhaaltje te lezen! En heerlijk hoe jij het daar hebt! Wauw, ik wil die zon hier ook wel haha! Maar heel veel liefs uit Berlijn

  • 16 April 2012 - 04:47

    :

    haha, ja zwart met blonde haren, dat klopt helemaal! maar gelukkig vlieg ik met jou terug om je papa en je mama te kunnen vertellen dat jij het echt bent, 30 juni;)!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

ilona

Actief sinds 27 Jan. 2012
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 14107

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 01 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: