een week vol feest. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van ilona berg - WaarBenJij.nu een week vol feest. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van ilona berg - WaarBenJij.nu

een week vol feest.

Door: ilonaberg

Blijf op de hoogte en volg ilona

08 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Laat ik beginnen bij mijn gezondheid, tot nu toe is mijn hoofdhuid genezen :-) en ben ik daar natuurlijk heel erg blij mee!! Morgen heb ik nog een afspraak staan bij de dermatoloog en ik ben benieuwd wat hij gaat zeggen. ik hoop dat ze ook iets hebben voor mijn verloren haren zodat ik snel al mijn haartjes op mijn kale plekjes weer terug krijg.

De website voor mijn actiedag is helemaal af !! :-) www.amigunandicristo.webklik.nl neem een kijkje hierop en als je wilt sponsoren mail dan naar amigunandicristo@gmail.com

Op stage gaat het erg goed, mijn actie plan is door alle begeleiders positief ontvangen en toen ze hoorde dat ik ook nog eens geld ga inzamelen deden ze spontaan de wave voor mij.
Het einde van mijn stage is bijna inzicht en ik leef er stiekem wel een beetje naar toe. het bevalt mij nog prima daar maar even een paar weekjes vrij zijn is ook niet verkeerd. Als grote actie komt moederdag eraan en mijn actie is als afsluiting. de stichting gaat op 15 juni dicht en dan gaan ze vanaf augustus weer open. dus nog eventjes bikkelen.

Afgelopen week was het Koninginnedag en dat hebben wij hier natuurlijk ook gevierd! op zaterdag voor Koninginnedag zijn we naar Bermuda gegaan. hier was een feest speciaal voor Koninginnedag. dit was de eerste keer dat ik naar Bermuda ging en waarschijnlijk ook de laatste. het was er wel erg gezellig, maar ik vond het nogal druk waardoor je dicht op elkaar stond en de meeste die mij kennen weten dat ik daar niet van hou. daarom was ik ook als eerste naar huis gegaan en had Koen mij thuis afgezet waardoor ik het gevaarlijke stuk niet alleen hoefde te lopen.
Koninginnedag was 1 groot feest! in de ochtend ben ik met Anne de stad ingeweest en hebben we de markt bekeken. Alle winkels hadden ook grote uitverkoop dus genoeg om te bekijken! een panfluit bandje wat ook altijd in Luxemburg staat stond hier ook, wat is de wereld soms toch klein. ik heb hier een leuk armbandje gekocht en voor de rest zag ik niet echt iets leuks. Anne moest helaas werken dus we gingen op tijd terug naar de straat.
Daar heb ik bij de boekenhandel 3 boeken gekocht aangezien ik door mijn leesboeken heen ben en nog wat wil lezen hier. 3 boeken voor maar 2 gulden, wat een koopje :-)
Suus was inmiddels ook wakker geworden en Kelly was ook geariveerd met haar ouders en zusje. toen zijn we met ze alle nog even de stad ingeweest zodat Suus ook even een indruk kon krijgen. het was erg warm en aardig druk dus we zijn niet ver gegaan. Samen met Suus en een groep meiden zijn we even blue curacao wezen kopen en daar liepen we dan begin middag met ons drankje! het was een gezellige boel en gingen maar weer terug naar ons straatje waar ook genoeg te beleven was! voor onze deur kon je blikken gooien en overal waren spelletjes te doen. We hebben genoten van alle drukte in onze straat en ik vermaakte mij prima door te chille in de deuropening aangezien er steeds bekende langs kwamen. Het eten in de hele straat was op dus rond half 7 was ik maar even naar de mac donalds gelopen voor een gezonde maaltijd.
In de avond hadden we natuurlijk groot feest op het Wilhelmina plein waar een DJ stond te draaien. hier hebben wij lekker lopen swingen. Helaas was dit rond 00:00 alweer afgelopen en ben ik maar naar huis gegaan aangezien mijn voetjes pijn hadden na zo'n lange dag.
Een geslaagde Konginnedag, en eens weer wat anders in zo'n warm temperatuurtje.

Afgelopen vrijdag ben ik met Anne, Lianne, Kelly en der zusje naar Live at te Sea concert geweest. Als voorprogramma waren Josje & Angela er. 2 meiden die door een tv programma in NL 'bekend' zijn geworden. Ze zongen wel aardig. Daarna kwam Hint. Nou die had beter thuis kunnen blijven! Ze was niet te verstaan en daarbij had ze een outfit aan, jakkiebah! Ze had en zilver glitter jurkje aan waar de gliters op sommige plekken los waren gelaten, het is maar hoe je jezelf wilt vertonen op een podium.....
Daarna kwam het echte concert met Trijntje Oosterhuis, Edsilia Rombley, Berget Lewis en Do. Ze maakte er met elkaar een super leuke show van en we zongen onze stemmen schor :-) Gelukkig was Kelly met de auto en konden we met haar mee rijden aangezien onze voetjes geen stap meer konden zetten van het swingen.

Nu is het alweer maandag en is mijn stage week weer begonnen. vanochtend had ik supervisie en daarna is Rienaysa (klasgenoot die van curacao komt maar in NL studeert en hier ook stage loopt) met mij mee gegaan naar stage. Ze heeft vroeger ook bij Emma gezeten, zo'n 15 jaar geleden! Ze vond het hartstikke leuk en er kwamen veel herinneringen bij haar naar boven. We hebben een gezellige middag met elkaar gehad waarbij zij mij haar huis heeft laten zien. Het is het huis van haar oma waar ze verblijft. toen ik binnen kwam voelde ik mij al helemaal thuis. Een erg schattig ingericht huisje met veel foto's van alle kinderen aan de muur. We gaan snel eens een leuk weekendje met elkaar door brengen waarbij zij mij nog meer van het eiland gaat laten zien, ik ben benieuwd!

Over 8 weken ben ik alweer thuis! de tijd vliegt voorbij, wat erg jammer is, maar ik vind het ook niet erg om weer naar huis te gaan. Dat betekend wel dat ik nog even volop ga genieten hier, en maar ga zorgen dat ik nog bruiner wordt :-p

tot snel lieve mensen :-D
Ayo, xxxx

  • 08 Mei 2012 - 09:14

    Linda:

    Leuk verslag weer Ilona.
    En heel fijn om te lezen dat je plekken op je hoofd genezen zijn.Het weer is hier nog steeds knudde,dus geniet zoveel als je kan van het zonnetje:)
    Wat fijn dat Mac Donalds daar gezonde maaltijden hebben haha...prachtig!
    Enjoy girl,want voor je het weet zit je weer in Nederland.
    Groetjes.

  • 09 Mei 2012 - 17:16

    Jacqueline:

    Ja, de tijd vliegt, als wij terug zijn uit gran canaria nog maar 5 weekjes. Geniet er nog lekker van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

ilona

Actief sinds 27 Jan. 2012
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 14111

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 01 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: